پرسش و پاسخ پذیرش

پرسش و پاسخ های پذیرشی

 

1.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه چیست؟

1- عکس پرسنلی تمام رخ، واضح و با کیفیت و مربوط به سال جاری.                               

تبصره: ارسال عکس با پوشش اسلامی(روسری یا مقنعه) برای خانم ها الزامی می باشد.

2- برای ثبت نام در هر مقطع تصویر آخرین مدرک تحصیلی صادره از مراکز آموزشی معتبر الزامی می باشد.

تبصره 1: مدارک تحصیلی مورد تأئید وزارت علوم کشور صادر کننده، در صورت تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مورد تأئید دانشگاه مجازی می باشد.

تبصره 2: در صورتی که آخرین مدرک تحصیلی در مرحله صدور بوده و در حال حاضر در دسترس نمی باشد، ارائه ی تاییدیه و یا گواهی رسمی  پایان دوره ی تحصیلی از مرکز آموزشی محل تحصیل، الزامی می باشد.

تبصره 3: در صورت عدم ارائه ی مدرک تحصیلی در این مرحله می بایست حداکثر تا قبل از امتحانات نیمسال اول تحصیلی مدارک لازم را ارسال نمائید.

3- مدرک شناسایی و اقامتی:

برای داوطلبان غیر ایرانی، تصویر پاسپورت یا مدرک هویتی بین المللی ؛

برای داوطلبان ایرانی مقیم خارج از کشور تصویر شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه(مدرک اقامت خارج از ایران) الزامی می باشد.

تبصره: مدرک اقامت داوطلبان ایرانی مقیم خارج از ایران، باید از زمان ثبت نام و به مدت حداقل دو سال از آن تاریخ، اعتبار داشته باشد. دانش پژوهان می بایست این مدرک را قبل از فارغ التحصیلی به دانشگاه ارائه نمایند، در غیر این صورت بر اساس آیین نامه وزارت علوم از گرفتن مدرک رسمی جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  محروم  خواهند شد.

2.

مدرک تحصیلی رسمی جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  چیست؟

در حال حاضر دانشگاه مجازی جامعه المصطفیص در مقاطع کاردانی، کارشناسی و ارشد، به واجدین شرایط، مدارک معتبر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارائه می نماید.

3.

مدارک صادر شده توسط دانشگاه مجازی چه اعتباری دارند؟

مدرک تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه، در کلیه ی کشورهایی که آموزش الکترونیکی را معتبر می دانند دارای اعتبار علمی می باشد.

4.

حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه چیست؟

حداقل مدرک برای ثبت نام در مقطع کاردانی و کارشناسی، پیش دانشگاهی و یا معادل آن در کشورهای مختلف؛ و در مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی می باشد.

5.

آیا میتوان ابتدا ثبت نام کرد سپس مدارک را ارسال نمود؟

در صورت عدم ارائه ی مدرک تحصیلی در این مرحله می بایست ضمن ارائه ی گواهی پایان دوره یا تاییدیه ی رسمی محل تحصیل و یا تکمیل و ارسال فرم تعهدنامه ارائه ی مدرک، حداکثر تا قبل از امتحانات نیمسال اول تحصیلی، مدارک لازم را ارسال نمائید.

6.

پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مجازی المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  به چه صورت است؟

ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه به نشانی mou.ir صورت می پذیرد. مراحل ثبت نام شامل: 1-ورود اطلاعات شخصی، 2-انتخاب دوره ی تحصیلی، 3-بارگذاری مدارک، 4-تایید نهایی ثبت نام توسط داوطلب و ورود به میزکار به وسیله ی نام کاربری و رمز عبوری که سامانه به ایمیل وی ارسال می نماید می باشد. در نهایت در صورت تایید اطلاعات و مدارک توسط کارشناسان مربوطه در دانشگاه، فرد به مرحله دانش پژوهی وارد شده و شروع به تحصیل می نماید.

7.

چه مدت طول می کشد تا پذیرفته شدن یک متقاضی مشخص شود؟

پذیرش اولیه بعد از طی مراحل اولیه ثبت نام و تایید نهایی مشخصات توسط داوطلب و دریافت ایمیل حاوی نام کاربری و رمز عبور صورت می پذیرد.

پذیرش نهایی، انتخاب واحد درسی و آغاز تحصیل، بعد از تایید ثبت نام و صحت مدارک توسط دانشگاه در ابتدای اولین نیمسال تحصیلی پیش رو صورت می پذیرد که ازطریق ایمیل به داوطلب اعلام می گردد.

8.

آیا امکان انتقال از بخش های حضوری جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  به دانشگاه مجازی برای ادامه تحصیل وجود دارد؟

بله، طلاب جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم  می توانند در هر برهه از تحصیل خود با طی مراحل اداری مربوطه به دانشگاه مجازی انتقالی گرفته و پس از انتخاب رشته و تأئید نهایی دانشگاه، واحدهای خود را معادل سازی نموده و شروع به تحصیل نمائید.

9.

نحوه کسب اطلاع از پذیرش در دانشگاه به چه صورت است؟

به هنگام آغاز هر نیمسال تحصیلی از طریق کد کاربری و رمز عبوری که در زمان ثبت نام به شما اختصاص داده شده است، می توانید وارد میزکار خود شوید که این به منزله ی پذیرش اولیه در دانشگاه می باشد. تایید نهایی و انتخاب واحد هم در میز کار از طریق اطلاعیه ها و هم از طریق ایمیل به دانش پژوه ارسال می گردد. ضمنا داوطلبان می توانند از طریق ایمیلی که درابتدای ثبت نام به ایشان ارسال شده با بخش سنجش و پذیرش دانشگاه ارتباط گیری نمایند.

10.

آيا به عنوان مثال با مدرك دكتراي پزشكي مي توان در دوره كارشناسي ارشد شركت كرد؟

محدودیتی از نظر مرتبط بودن مدارک برای ثبت نام و تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه مجازی وجود ندارد. شما می توانید برای ثبت نام به سایت mou.ir  مراجعه فرمایید.

11.

آيا برای تحصیل در یکی از رشته های مقطع کارشناسی با ارائه ی مدرک تحصیلی بالاتر مانند کاردانی و یا کارشناسی، بازهم ارائه ی مدرک دیپلم متوسطه ضروری خواهد بود؟

با توجه به اینکه مدرک تحصیلی ارائه شده، بالاتر از مدرک خواسته شده می باشد، ارسال مدارک دوره های پیشین نظیر دیپلم یا پیش دانشگاهی ضروری نمی باشد.

12.

شرايط اختصاصي قبولي در آزمون ورودی چیست؟

منظور از آزمون ورودی آزمونی است که در پایان نیمسال اول تحصیلی برای هر یک از دروس به طور جداگانه برگزار می شود. البته علاوه بر نمرات پایان نیمسال، نمرات میان نیمسال، تحقیق، تکالیف و حضور فعال در کلاسهای آنلاین در قبولی در آزمون مؤثر است.

13.

آیا برای شرکت در دوره های بلند مدت نیاز به آزمون ورودی می باشد؟

پذیرش در این دانشگاه طی نیمسال اول دانش پژوهی انجام می پذیرد. یعنی  در نیمسال اول دروسی برای دانش پژوه انتخاب می شود که با گذراندن آن ها، بر اساس معدل آزمون پایانی، تکالیف، حضور در کلاس و ... برای شما نمراتی لحاظ می گردد. افرادی که معدل نمرات آن ها به حد نصاب قبولی برسد، به نیمسال های بعدی راه خواهند یافت.

14.

آیا تعداد افراد محدودی به نیمسال دوم تحصیلی راه می یابند؟

تنها ملاک ورود به نیمسال دوم، کسب معدل 12 در دوره  اول دانش پژوهی می باشد و محدودیتی از نظر تعداد پذیرفته شدگان وجود ندارد.

15.

اگر مدرک تحصیلی ما در کشور ایران معتبر نباشد آیا امکان ثبت نام وجود دارد؟

مدارک تحصیلی مورد تأئید وزارت علوم کشور صادر کننده، در صورت تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مورد تأئید دانشگاه مجازی می باشد.

16.

تا چه زمانی برای ارسال مدارک خود فرصت داریم؟

حداکثر تا قبل از امتحانات نیمسال اول.

17.

اگر مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشم می توانم ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در مقاطع کاردانی و کارشناسی، مدرک پیش دانشگاهی و یا معادل آن در کشورهای مختلف می باشد.
تبصره: برای اتباع خارجی که داخل ایران دوره ی متوسطه را گذرانده اند، مدرک دیپلم متوسطه در زمان ثبت نام کفایت می نماید.

18.

اگر بعد از ثبت نام و شروع نیمسال به دلیل مشکلی نتوانم در این نیمسال شرکت کنم چه باید بکنم؟ آیا امکان بازگشت در نیمسال بعدی وجود دارد؟

از طریق میزکار خود با گروه علمی مربوطه و یا اداره ی خدمات آموزشی دانشگاه ارتباط گرفته، ضمن ارسال درخواست کتبی، با توجه به شرایط از مرخصی تحصیلی و یا انتقال کد تحصیلی به نیمسال بعدی استفاده نمایید.

19.

اگر در نیمسال اول دانش پژوهی مردود شوم آیا امکان تحصیل مجدد وجود دارد؟

بله. توجه داشته باشید که برای تحصیل مجدد باید از ابتدا کلیه مراحل ثبت نام در دوره و رشته ی مورد نظر را طی کنید.

20.

کد کاربری چیست؟

 

 

پس از اتمام و تأئید ثبت نام، یک ایمیل حاوی کد کاربری و رمز عبور، برای شما ارسال می گردد که با آن می توانید وارد میزکار سامانه آموزشی شوید. در زمان شروع نیمسال تحصیلی، درس های مربوطه در این میزکار به شما اختصاص داده شده و می توانید آغاز به تحصیل نمایید.

21.

اگر کد کاربری یا رمز عبور یا هردو را فراموش یا گم کنم چه کنم؟

با انتخاب "گزینه فراموشی رمز عبور" در صفحه ی ورود به میزکار، ایمیل حاوی کد کاربری و رمز عبور جدید برای شما ارسال می شود.

 

ارتباط با ما

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

+98 25 32114115

شبکه ها دسترسی

چت آنلاین

x

عضویت در خبرنامه