معرفی دوره‌های آزاد و پودمانی

 

دوره‌های آزاد و پودمانی

دوره‌های آزاد مجموع دوره‌های پودمانی و تک درس در موضوعات مختلف آموزشی بوده که می تواند به صورت مستقل و یا در بخشی از دوره‌ها و رشته‌های بلندمدت تعریف شود.

 در این دوره ها دروس و موضوعاتی به هم مرتبط، بصورت مستقل از رشته ارائه می‌گردد. نحوه آموزش در این دوره‌ها بصورت «خودخوان» و «استادمحور» بوده و فراگیر با بهره‌گیری از محتوای الکترونیکی دوره‌ها و مشاوره با متخصصان هر موضوع دوره خود را سپری خواهد کرد.

 

ویژگی‌های دوره‌های آزاد:

      • خودخوان بودن و ارزشیابی پایان دوره بصورت آنلاین و غیرحضوری؛
      • متمرکز بودن فراگیر بر روی موضوع مورد علاقه خود و امکان مدیریت هزینه‌های تحصیلی؛
      • توجه به ویژگی‌های فردی و محدودیت‌های زمانی فراگیر در گذراندن دوره آموزشی؛
      • امکان تعریف و ایجاد دوره های تقاضامحور در موضوعات متنوع آموزشی بر اساس نیازسنجی مخاطبان؛
      • امکان تحصیل همزمان در چند دوره آزاد و یک رشته بلند مدت؛
      • معتبر بودن گواهی نامه های صادر شده در دوره های آزاد دانشگاه در همه مجموعه های داخل و خارج از کشور جامعه المصطفی العالمیه؛
      • امکان معادل سازی دوره و دروس دوره‌های آزاد در رشته‌های بلندمدت دانشگاه.

 

نحوه برگزاری:

دوره‌های آزاد به شیوه «خودخوان» ارائه می‌گردد.

دوره‌های خودخوان بدون ارتباط مستقیم فراگیر با استاد و سایر فراگیران بر اساس محتوای الکترونیکی تهیه شده خواهد بود و متقاضیان این دوره‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمانی این دوره‌ها را بنابر شرایط شغلی و زندگی خود سپری کنند.

همچنین فراگیران می‌توانند بنابه صلاحدید و نیاز خود جهت دریافت مشاوره از اساتید دانشگاه در آن حوزه خاص، با پرداخت شهریه مورد نظر دسترسی کامل به لینک تالار گفتگو و کلاس‌های رفع اشکال را داشته باشد.

فرآیند آموزشی:

تمامی دروس ارائه شده در دوره‌های آزاد شامل محتوای الکترونیکی است که متناسب با سرفصل دوره توسط اساتید مجرب و متخصص آماده شده است. محتوای الکترونیکی دوره‌ها منبع مورد استفاده در آزمون‌های دوره خواهد بود. در این دوره ها بنابر تمایل فراگیر و یا نوع آموزش دوره، تالارهای گفتگو و کلاس‌های رفع اشکال جهت رفع نواقص و ابهامات فراگیران و همچنین تعامل بیشتر با استاد دوره در دسترس خواهند بود.

نحوه ارزشیابی:

دوره‌هایی که در سایت بصورت رایگان ارائه می‌گردد، فراگیر با ثبت‌نام در آن به محتوای کامل دوره دسترسی خواهد داشت اما در این دوره‌ها فرآیند ارزشیابی وجود نداشته و گواهی پایان دوره نیز به این دوره‌ها تعلق نخواهد داشت.

اما در سایر دوره‌های آزاد و پودمانی، درصورتیکه فراگیر تمایل به اخذ گواهی پایان دوره ثبت‌نامی خود را داشته باشد می‌تواند در فرایند ارزشیابی آنلاین دوره شرکت نماید. این فرایند با توجه به نوع دوره و شیوه آموزش، شامل 3 تا 12 آزمون مرحله‌ای خواهد بود که بر اساس بارم‌بندی نمره‌ای آن، فرد بایستی حدنصاب قبولی (نمره 60) را کسب نماید.

شهریه دوره:

در دوره‌های خودخوان فراگیر صرفاً با ثبت‌نام و پرداخت شهریه در دوره مورد نظر خود، دسترسی کامل به محتوای آموزشی را خواهد داشت. فراگیر می‌تواند بنابه صلاحدید و نیاز خود جهت دریافت مشاوره از اساتید دانشگاه در آن حوزه خاص، با پرداخت شهریه مورد نظر دسترسی کامل به لینک تالار گفتگو و کلاس‌های رفع اشکال را داشته باشد.

مبلغ هر واحد درسی در دوره‌های پودمانی خودخوان شامل 20% شهریه واحد درسی دوره‌های مقطع کارشناسی رشته‌های بلندمدت دانشگاه متناسب با محل سکونت متقاضیان خواهد بود. همچنین برای فعالسازی لینک تالار گفتگو و 4 جلسه کلاس آنلاین جهت رفع اشکال و ارتباط مستقیم با استاد مربوطه بایستی مبالغ ذیل توسط فراگیر به حساب دانشگاه واریز گردد و پس از آن دسترسی کامل به لینک‌های معرفی شده فراهم خواهد شد.

      • فعالسازی لینک تالار گفتگو: 30% شهریه واحد درسی دوره‌های مقطع کارشناسی رشته‌های بلندمدت دانشگاه متناسب با محل سکونت متقاضیان به ازای هر واحد درسی دوره
      • فعالسازی لینک کلاس آنلاین: 50% شهریه واحد درسی دوره‌های مقطع کارشناسی رشته‌های بلندمدت دانشگاه متناسب با محل سکونت متقاضیان به ازای هر واحد درسی دوره

گواهی پایان دوره:

در پایان دوره‌های دارای شهریه، درصورت موفقیت فراگیر در آزمون‌های مرحله‌ای، پس از تسویه هزینه مربوطه، گواهی پایان دوره الکترونیکی برای وی ارسال خواهد شد.